top of page

לינקדאין – מדריך למשתמש בעל עסק


השתתפתי בהרצאה על לינקדאין, הציפיות היו גבוהות, אך בתור בעלת עסק שיש לה דף ברשת הזאת - ההרצאה היתה יותר מדי מתקדמת או נאמר מפוזרת בשבילי. רציתי להבין דברים פשוטים יותר בתור התחלה, ההרצאה גלשה למקומות כמו איסוף נתונים (כמו טונות של מיילים) על משתמשים פוטנציאליים ושימוש (שלא נשמע לי הכי חוקי) בכל המידע הזה. לא לשם כך התכנסתי, ולהודות על האמת זה היה אפילו די הלחיץ – לפחות אותי ואת האנשים שישבו איתי בשורה..

אז החלטתי לעשות מעשה – ולרכז לעצמי וגם לכם טיפים חשובים על לינקדאין. לאנשים הפשוטים, אלה שבאו רק להבין מה אפשר לעשות עם הפלטפורמה הזאת, למה היא מיועדת ואיך לעבוד איתה נכון, אם אנחנו כבר שם. קראתי, חקרתי, העמקתי ו... בבקשה: הנה הטיפים שלי. ואם יש לכם עוד דברים חשובים להוסיף – אתם יותר ממוזמנים! הסבר קצר – מהי רשת לינקדאין? לינקדאין היא הרשת המקצועית-עסקית הגדולה ביותר בעולם, שהחוליה החזקה שלה היא נטוורקינג.

מה אפשר לעשות שם? הרשת עוזרת לאנשים להחשף לעסקים שונים ולעשות עסקים יחד. לקדם יזמות, לחפש עבודה, וחשוב לבעלי עסקים - לפרסום, חשיפה ומיתוג מקצועי. אם תרצו – ניתן לקרוא לדף שלכם שם - מיני כרטיס ביקור לעסק. ניתן לחפש אנשים על פי קריטריונים שונים ולנתח את התוצאות ולשמור אותן. וכמובן, ליצור עמם קשר. בעצם הרשת מסייעת לנו לפנות באופן ישיר לאנשים חשובים /מקבלי החלטות (במידה והם אכן נמצאים שם..). היא מהווה פוטנציאל עסקי אדיר ליצירת קשרים חדשים, הוספת לקוחות, הגדלת הפעילות העסקית וגם תורמת לנו לתהליכי גיוס עובדים.

רשומים או לא? אם אינכם רשומים עדיין - עליכם להירשם https://www.linkedin.com קל! כל מה שאתם צריכים לעשות - להכניס שם, אימייל וסיסמא. לאחר ההרשמה – היכנסו לדף הראשי. הוא בנוי ממספר אלמנטים: עריכת הפרופיל, מפרסמים, המלצות ומעקב אחרי אנשי הקשר שלנו. אתם יכולים להצטרף לקבוצות לפי נושאי עניין, או ליצור אחת משלכם :)

מה עכשיו? חשוב מאד שתערכו את הפרופיל שלכם בצורה הרצינית והמקצועית ביותר שאתם יכולים להעלות על הדעת. פרטו את הכישורים והיכולות שלכם, הידע המקצועי והרלוונטי. שלבו תמונה עיסקית טובה והמלצות. ברגע שתחליטו לעלות כיתה ולתפעל את הלינקדאין על בסיס קבוע, תידהמו לגלות כי כמות הטראפיק שתקבלו לאתרים שלכם ויחסי ההמרה יראו שיפורים משמעותיים תודות לכך. אני לגמרי מתכוונת לבדוק את זה!

איך לייעל את הנראות שלכם? 1. אל תתביישו – הוסיפו תמונה לפרופיל! זאת רשת, חברתית אנשים רוצים לדעת מי אתם. 2. המלצות זה שם המשחק – בקשו מאנשים שמכירים אתכם מקצועית שימליצו עליכם. אם הם אנשים בעמדות מפתח – מה טוב. 3. היו נדיבים - המליצו על אחרים. 4. הצטרפו לקבוצות בתחומכם, נסו לעזור לאנשים בפתרון בעיות וענו להם על שאלות. תשובות שתכתבו יופיעו בעמוד הבית של כל האנשים המחוברים אליכם ברשת.. תחשבו על האפקטיביות של זה. 5. פרסמו קישור לדף שלכם – בחתימת המייל, על כרטיס הביקור ועוד. 6. קישורים – הכניסו שלושה קישורים בראש הפרופיל – אתר, דף פייסבוק, בלוג וכו'.

ייתרונות בולטים של הרשת? 1. עבודה ברמה היומיומית יכולה להביא ליותר תוצאות בפחות השקעה. 2. גישה אל קהל ממוקד – יותר מרשתות אחרות 3. שיתוף במידע מקצועי יכול להוביל אליכם את האנשים הנכונים 4. ניתן להשתמש בה ככלי מחקר – פילוח לקוחות, בדיקת מתחרים, בדיקת שוק היעד ועוד.. עם קצת עזרה ממומחים בתחום – ובהרבה פחות כסף מהדרך המסורתית. מה נדרש מאיתנו לשם כך? לא תאמינו.. דווקא חשיבה יצירתית. וכמובן – איך לא – זמן. מקווה שיש לכם :) כלים נוספים - לשימוש בזמנכם הפנוי - 1. הצעות למילות מפתח – נסחו מילות מפתח שיעזרו לחשיפה ויעזרו לקהלים שלכם להגיע אליכם. הן תעזורנה לכם לבלוט בשטח. 2. דירוג – בדקו את הדירוג שלכם ולמדו כיצד לשפר אותו. 3. מי צפה בי – כלי בגרסה המורחבת של לינקדאין. למתקדמים לגמרי! תוכלו ללמוד מה עשיתם שגרם לצפייה מורחבת, כולל ניתוח כל הנתונים – בעזרת כלים מפורטים אותם מציעה לכם רשת הלינקדאין. בתשלום נוסף כמובן, אבל אפשר לקבל חודש התנסות בחינם ולבחון את עצמכם. לפרמיום יש יתרונות נוספים אבל זה כבר לפעם אחרת. 4. תייגו את עצמכם – כך תוכלו למיין אנשים ברשימות הקשרים שלכם, ליצור פילוח ולמקד את השיווק. מקווה שכל זה מסייע לכם להחליט אם זה זמן טוב לקפוץ למים, ואם כן.. אז שחיה נעימה! שתפו בטיפים מעניינים אם יש לכם, אתם יכולים להוסיף אותם כאן למטה!

bottom of page